Aktuelt

Her finner du aktuelle artikler fra oss om vårt arbeid og våre aktiviteter knyttet til bedre trafikksikkerhet i Norge.

Uncategorized

Å halvere ulykkestallene krever politisk mot

Trafikksikkerhetskonferansen 2021 går av stabelen digitalt 14. april. Den røde tråden i konferansen er hva som skal til for å halvere tallet på…

Uncategorized

Å halvere ulykkestallene krever politisk mot

Trafikksikkerhetskonferansen 2021 går av stabelen digitalt 14. april. Den røde tråden i konferansen er hva som skal til for å halvere tallet på…

Uncategorized

Nullvisjonen er 20 år: Fortsatt langt til mål

15. februar i 2001 vedtok Stortinget nullvisjonen. Den sier at ingen skal omkomme eller bli hardt skadet i trafikken. Visjonen er både dristig…

Uncategorized

Nullvisjonen er 20 år: Fortsatt langt til mål

15. februar i 2001 vedtok Stortinget nullvisjonen. Den sier at ingen skal omkomme eller bli hardt skadet i trafikken. Visjonen er både dristig…

El-sparkesykler

Ja til strengere regulering av småelektriske kjøretøy

Høringen om hvordan el-sparksyklene skal reguleres er nå avsluttet. Blant forslagene Trygg Trafikk støtter er omklassifisering fra sykkel til motorvogn, 12 års aldersgrense,…

El-sparkesykler

Ja til strengere regulering av småelektriske kjøretøy

Høringen om hvordan el-sparksyklene skal reguleres er nå avsluttet. Blant forslagene Trygg Trafikk støtter er omklassifisering fra sykkel til motorvogn, 12 års aldersgrense,…

Uncategorized

Fjerning av helseattesten for eldre er uansvarlig

Et flertall i Stortinget har besluttet å fjerne kravet om obligatorisk helseattest for eldre over 80 år. - Uansvarlig og mot alle faglige…

Uncategorized

Fjerning av helseattesten for eldre er uansvarlig

Et flertall i Stortinget har besluttet å fjerne kravet om obligatorisk helseattest for eldre over 80 år. - Uansvarlig og mot alle faglige…

Underveis

På timeplanen: Konsekvensene av rus

Hver dag blir det kjørt rundt 140 000 turer i ruspåvirket tilstand, og nesten 1 av 3 dødsulykker skyldes rus. Unge er overrepresentert…